Sevgili öğrenciler, ders kayıt sürecinde aşağıdaki işlem basamakları hakkında bilgi sahibi olmanızı ve bu bilgiler kapsamında ders kayıtlarını sonlandırmanızı önemle hatırlatırız
Ders Kayıtları: 05 - 07 Şubat 2020 tarihleri arasında Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapılacaktır.
Öğrenci bilgi sisteminin ders kayıt ekranı, 05 Şubat 2020 Çarşamba günü saat 10.00’da açılacak olup, 07 Şubat 2020 Cuma günü saat 17:00’de kapanacaktır.
Bahar Yarıyılı Derslerinin Başlangıcı: 10 Şubat 2020
Ders Ekleme-Bırakma Haftası: 17 - 19 Şubat 2020 tarihleri arasında yapılacaktır.
Öğrenci bilgi sisteminin ders ekle bırak kayıt ekranı, 17 Şubat 2020 Pazartesi günü saat 10.00’da açılacak olup, 19 Şubat 2020 Çarşamba günü saat 17:00’de kapanacaktır.
Öğrenci Danışmanlarımız, öğrenciyi öğrenimi süresince izler, lisans öğretimi, ilgili mevzuat ve akademik performansı hakkında bilgilendirir ve yönlendirir. Öğrencinin derslere kaydolma, ders ekleme, bırakma ve dersten çekilme işlemleri öğrenci danışmanlarımızın onayı ile yapılır. Bahsi geçen konularla ilgili ders kayıt tarihlerinde danışman hocalarınıza dâhili hatlarından, e-mail yoluyla veya Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden sorularınızı yöneltebilirsiniz.
NOT: Bilim Tarihi bölümünde Yandal Programına kayıtlı öğrencilerin, 2019 yılında düzenlenen Yandal Müfredatlarından hangisine tabi olmak istedikleri ile ilgili işlemleri Edebiyat Fakültesi Sekreterliği'ne dilekçe vererek yürütmeleri gerekmektedir.
Eğitim Öğretim Uygulama Esasları için tıklayınız.
Programlara göre danışman dahili numaraları ve e-mail adresleri için tıklayınız.
Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yapmak için tıklayınız.
Öğrenci Bilgi Sistemine ilk kez giriş yapacak öğrencilerin, Kullanıcı Adı : Öğrenci No / Şifre : T.C. kimlik numaralarının ilk beş hanesidir.
667 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) kapsamında Kayıt Olan Öğrencilerin Dikkatine;
Normal öğrenim süresi içerisinde mezun olamamış öğrenciler ders kayıtlarını Mazeretli Ders Kayıt Formu ile yapacaktır. Uzatan KHK’lı öğrencilerden, dönemde en fazla üç ders alacak öğrencilerin AKTS başı ücret ödeme yapması; dönemde üç dersten fazla ders alacak öğrencilerin dönem ücretini ödemesi gerekmektedir.
Bu durumdaki öğrenciler, Mazeretli Ders Kayıt Formunu doldurarak Danışmanına ve Bölüm Başkanına onaylattıktan sonra Haliç Yerleşkesi Öğrenci İşleri Birimine teslim etmeli ve ödemelerini ilgili tarihler içerisinde ivedilikle yapmalıdırlar. Ödemesini yapmayan öğrencilerin dersi kaydı yapılmayacaktır.
ÖDEME İŞLEMLERİ
Azami Sürede öğrenim gören öğrenciler, Güz ve Bahar Yarıyıllarında seçmiş oldukları dersin AKTS Kredisi başına göre öğrenim ücretlerini ödeyeceklerdir. Ödeme seçenekleri ile ilgili bilgiler aşağıda dikkatinize sunulmaktadır.
Peşin Ödemeler
Ödemelerini peşin olarak yapmak isteyenler öğrenci numaraları ile birlikte Albaraka Türk Katılım Bankası şubelerini ve şube gişelerini kullanarak yapabilirler.
Not : Havale ve EFT işlemleri üzerinden ödeme yapılmamaktadır. (Bu nedenle hesap numarası ve IBAN bilgisi talep edilmesine gerek yoktur)
Not: Öğrenim ücretlerinde senetle veya elden taksit yapılmamaktadır.
Taksitli Ödemeler
a) Kredi Kartı ile Ödeme;
Kayıt hakkı kazanan adaylar, Öğrenim ücretlerini https://odeme.fsm.edu.tr adresine girerek anlaşmalı bankalara ait kredi kartlarıyla 30 Ocak/ 04 Şubat 2020 tarihleri arasında yapabilirler.
Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Bank kart Combo, Paraf, QNB Finansbank) yapılan taksitli ödemelerde, vade farksız 5 taksit yapılmaktadır.
b) Öğrenim Kredisi ile Ödeme;
Eğitim kredisi kullanarak öğrenim ücretini ödeyecek olan adaylar, en yakın Al Baraka Türk Katılım Bankası şubelerinden işlemlerini gerçekleştirebilirler. Gelir beyan edemeyecek olan öğrencilerimizin, eğitim kredisine kefil olacak kişiyle birlikte Bankaya gitmesi gerekmektedir. Öğrenim ücreti vade farksız 5 taksit olarak ödenmektedir.
Not : 2019-2020 Güz dönemi ücretini öğrenim kredisi kullanarak ödeyen öğrenciler 2019-2020 Bahar dönemi ücreti için tekrar öğrenim kredisi kullanamayacaktır.
Üniversitemiz programlarına ait ücretler için tıklayınız.
Öğrenim Kredisi İçin Gerekli Belgeler
Kayıt hakkı kazanan adayın veya yakınlarının;
- Nüfus cüzdanı ve fotokopisi,
- İkametgah belgesi veya konuta ait üzerine kayıtlı fatura (cep telefonu hariç elektrik, su, doğalgaz vb. faturalardan maks. 1 aylık),
- İşletme sahibi olan öğrenci veya öğrenci yakınları için, Vergi Levhası veya son yıla ait beyyanname ve tahakkukları,
- Çalışanlar için, iş yerinden onaylı maaş bordrosu.
Not : Ücretlere %8 KDV dâhildir.
2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Bahar yarıyılı Ders Programı
Fakülte/MYO |
Bölüm/Program |
Sınav Programı |
Edebiyat Fakültesi |
Türk Dili ve Edebiyatı |
|
Tarih |
||
Psikoloji |
||
Bilim Tarihi |
||
Güzel Sanatlar Fakültesi |
Geleneksel Türk Sanatları |
|
Grafik Tasarım |
||
Hukuk Fakültesi |
Hukuk |
|
İslami İlimler Fakültesi |
İslami İlimler |
|
Mühendislik Fakültesi |
Bilgisayar Mühendisliği |
|
İnşaat Mühendisliği |
||
Biyomedikal Mühendisliği |
||
Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
||
Mimarlık ve Tasarım Fakültesi |
Mimarlık |
|
İç Mimarlık |
||
Eğitim Fakültesi |
Türkçe Öğretmenliği |
|
Okul Öncesi Öğretmenliği |
||
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık |
||
Güzel Sanatlar Meslek Yüksekokulu |
Mimari Restorasyon |
|
Meslek Yüksekokulu |
Adalet |
|
Adalet (2. Öğretim) |
||
Çocuk Gelişimi |
||
Çocuk Gelişimi (2.Öğretim) |
||
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri |
||
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (2.Öğretim) |
||
Ortak Dersler |
Üniversite Ortak Seçmeli Dersleri |